Kennis-maken of inschrijven

Bij ons is altijd wat te beleven

Wij laten graag wat meer zien van enkele thema’s, projecten of activiteiten van Rheder Enk.

Jij mag ontdekkend leren
Jij mag ontdekkend leren
Leerling: Ik vraag me af hoe mensen vroeger leefden. Juf of meester: Ga jij maar eens op zoek in de boekenkast of op internet. Of vraag het eens aan je opa of oma. Wij zorgen voor een uitdagende en inspirerende leeromgeving. Niets is leuker dan te kunnen dóen. De kinderen gebruiken allerlei middelen en materialen om samen met anderen op een ontdekkende manier te leren! Enkele voorbeelden. Voor de kleuters en groep 3 zijn letters en cijfers op de vloer geplakt. Zo gaan ze bewegend leren. 'Met sprongen vooruit' is onze rekenmethode. De leerlingen maken eigen producties, ze bewegen en gebruiken hun eigen lijf. Zo vinden ze rekenen leuk en nuttig. De scores gaan ook omhoog! We gebruiken atlassen voor topografie. Er zijn 'Pittige plustorens' voor kinderen die meer uitdaging nodig hebben. Terug naar Kijk mee > Uitgelicht
13 december
Lees verder
Spelen is ook leren
Spelen is ook leren
Leerling: Ik wil dat jij mij duwt. Juf of meester: Wat fijn dat jij zo goed met anderen speelt. Wij helpen jou als het samen spelen nog niet zo goed lukt. Kinderen spelen met elkaar, in de school, op het schoolplein en in de buurt. Samen spelen is belangrijk. Kinderen leren zo om te delen, om op hun beurt te wachten. Ook leren zij zich in te leven in een ander. Lukt het nog niet? Wij helpen erbij. Terug naar Kijk mee > Uitgelicht
13 december
Lees verder
Wij maken samen muziek
Wij maken samen muziek
Leerling: Ik wil weer muziek maken met de ‘boomwhackers’. Kan dat? Juf of meester: Haal jij ze maar op, dan spelen we vanmiddag een heel orkest na. Wij maken muziek want het stimuleert de ontwikkeling van jouw brein. Muziek maken is leuk en geeft ontspanning. Ook zorgt muziek voor verbinding en creatieve uitdaging. In elke klas zijn er wel één of meer muzikale talenten. Samen muziek maken stimuleert de ontwikkeling van het brein. Het kan ook helpen bij de ontwikkeling van zelfvertrouwen. Psst ... Wil je ook weten wat 'boomwhackers' zijn? Dat is voor de muziekles. Het zijn gekleurde plastic buizen van verschillende lengtes. Ze laten elk een andere toon horen als je ermee tegen iets slaat. De kleuren corresponderen met de tonen van de toonladder. Terug naar Kijk mee > Uitgelicht
13 december
Lees verder
Iedereen leest met plezier!
Iedereen leest met plezier!
Leerling: Wat ik in onze boeken lees, is net als in de echte wereld. Juf of meester: Fijn dat jij graag leest. Wij zorgen samen dat jij steeds beter wordt in lezen. Elke groep start alle lesdagen met lezen. We gebruiken een methode die aansluit op de belevingswereld van kinderen. Én we gebruiken echte boeken. De methode heet BLINK. We zijn heel blij met deze nieuwe methode. Ieders woordenschat groeit. En dan wordt jouw wereld elke dag een beetje groter. Vind jij lezen lastig, ben je misschien dyslectisch? Ga maar op de laptop luisteren naar het boek. En lees mee met de woorden op het beeldscherm. Dat helpt jou vooruit! Terug naar Kijk mee > Uitgelicht
2 december
Lees verder
Klaslokalen vol talentjes
Klaslokalen vol talentjes
Leerling: Ik ben goed in sommen maken. Juf of meester: Wat wil jij nog meer leren? Wij kijken samen wat nodig is om jouw talent verder te ontwikkelen. Wij stimuleren elk kind om aan eigen leerdoelen te werken. Er is begeleiding binnen en buiten de klas. Elk kind gaat zelfstandig op onderzoek uit. Daar leer je veel van! We dagen de leerlingen uit om grenzen te verleggen. Ben jij meer- of hoogbegaafd? Jij mag zelf een onderwerp kiezen waar jij echt van leert. Terug naar Kijk mee > Uitgelicht
2 december
Lees verder
Schoolwebsite door SchouderCom
Cookies voorkeuren